Amikor a könyvem írásának kezdetén elképzeltem magam a kezemmel a könyvemmel, többször is felrémlett mellette egy homályos kép. Az a pillanat, amikor eladom a könyvet. Nos, ez pont attól volt homályos, hogy épp csak azt nem tudtam, hol és hogyan fogom ezt csinálni. Azt nem szerettem volna, hogy kiállok vele a helyi piacra. Egyrészt ez nem az én stílusom, másrészt nekem erre nincs is időm. Jó, jó, de akkor hol és hogyan? Aztán amikor elkezdtem ezen gondolkodni, rájöttem, hogy van abban a homályos képben még egy ismeretlen, ez pedig a vevő. Igen, a vásárló. Kinek fogom én egyáltalán eladni a könyvem? Kik lesznek a vevőim és őket hol fogom megtalálni?
A magán könyvkiadás gyakorlati kézikönyve című könyvemben egy egész fejezetet szenteltem az ügyfélszerzésnek. Pontosan annak, hogy ha már ott a kezedben a könyved, akkor hol és hogyan találhatod meg a vevőidet. Persze, ezt könnyen el lehetne intézni annyival, hogy amilyen platformot, kommunikációs csatornát csak ismersz, ott elkezdesz hirdetni. Ez a „zseniális” ötlet azért lássuk be, több sebből vérzik. Egyrészt, a különböző kommunikációs csatornákhoz más és más megoldásokat szükségesek. Ha ez még nem lenne elég, akkor a pénzed biztosan nem lesz elég. Legalábbis ahhoz nem, hogy hosszú távon, kifizetődő hirdetésekkel áraszd el a piacot, mindezt annak érdekében, hogy a lehetséges vásárlók megtalálják a könyved.
A könyvben sorra vettem azokat a csatornákat, amelyeket én magam alkalmaztam, vagy megpróbáltam alkalmazni. Még mindig vannak, akik megdöbbennek azon, hogy a Kapitány voltam – Válogatás a rendőrség életének titkaiból című könyvem eladása során megemlítem a könyvtárakat, mint ügyfeleket, mint vásárlókat. Pedig jó néhány könyvet vettek tőlem, néha az ajánlatom, néha a látogatók igényei alapján.
Az ügyfélszerzés során volt olyan terület, ami sikeresnek bizonyult, és volt bizony, amit később értékelve, kőkemény bukás volt. Csak égettem a pénzem. Ahogyan egy facebook hirdetés lehet sikeres és lehet pénzégetés is. Elvégre a részleteken múlik az egész. Tanulj az én hibáimból és alkalmazd a sikeres megoldásokat. Elvégre nem elég csak megírni a könyvedet, ha abból nyereséget akarsz, akkor el is kell tudni adni. Ha tényleg ezt szeretnéd, akkor állj neki. Már ma. A magán könyvkiadás gyakorlati kézikönyve című könyvemből olyan stratégiát kapsz, amelyet ha követsz, jó eséllyel haszonnal tudod majd értékesíteni.
Sok sikert kívánok!
Dr. Váczi István