Magán könyvkiadás

Magán könyvkiadás

Csalás-e a Facebook hirdetés?

Íme a saját példám, képekkel.

2021. február 10. - Kapitányvoltam.hu

Sok helyen olvashatsz arról, hogy ha el szeretnél valamit adni, akkor napjainkban – a Google mellett persze – a Facebookon érdemes hirdetni. De hogyan győződhetsz meg róla, hogy ez tényleg hoz is hasznot? A Facebook persze hogy dicséri a saját rendszerét, meg mutat egy rakás számot, de igaz lehet, amit odaírnak? Felhívom a figyelmed, hogy ez a poszt nem egy technikai oktatási magyarázó szöveg lesz.

A Facebook lehetőséget ad arra, hogy pénzért hirdess. A hirdetés beállítása során sok-sok paramétert meg tudsz adni, ki tudsz választani, ezzel kapcsolatban nem szeretném rabolni az időd. Ha érdekel, itt találod a Facebook saját ingyenes tájékoztató anyagát:

https://www.facebook.com/business/tools/ads-manager

Az én kérdésem mindig az volt, hogy honnan tudhatom, hogy ha kiadok 100 forintot Facebook hirdetésre, akkor végül több jön be, mint amit kiadtam. Elvégre csak akkor érdemes hirdetni, ha hasznot hoz. A marketingesek által hangoztatott márkaépítés meg az ismertség növelés is biztosan nagyon fontos, valószínűleg igazuk van. De én nem jól hangzó szövegeket, hanem bevételt szeretnék, még hozzá minél előbb.

Most a saját, pár ezer forintos példámmal, és főleg két képpel szeretném megmutatni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy megérte-e a Facebook hirdetés, vagy egyszerűen csak egy számmisztika és csalás az egész.

Az előzmény: a Kapitány voltam című könyvem kapcsán én magam készítettem a Facebook hirdetést. Közel két hónapon keresztül teszteltem az AB hirdetések eredményeit. Ez azt jelenti, hogy egy hirdetést némi változtatással két verzióban tettem ki a Facebookra, pár ezer forintot költöttem rájuk. Először kiválasztottam két képet, minden más azonos volt. Amelyikre 1-2 hét alatt többen kattintottak, az maradt. Aztán a képhez írtam két különböző hirdetési szöveget, amelyikre többen kattintottak, az maradt. Aztán a célcsoportot, a linket és így finomítottam a hirdetést, míg október közepére kialakult az addigi legtöbb vásárlót hozó hirdetés.

IDE kattintva megnézheted a végső hirdetést, amely október 19-től napjainkra elérte az 1000, igen, ezer visszajelzést. A hirdetés alatti sok-sok pozitív komment pedig bizalmat sugall a könyvvel most találkozók számára.

Mivel egyre több elismerő reakció volt a hirdetésen, ezért karácsony után nem akartam leállítani. Elvégre egy több száz elégedett vásárlói visszajelzéssel rendelkező hirdetés sokkal bizalmat gerjesztőbb, mint egy üres. Január első napjaiban kísérletképpen pár napra beállítottam a napi keretet 2000 forintra. A napi elérés 40-50 fő között volt.

Január 10-én a hirdetési napi keretösszeget visszavettem 500 forintra, ennél kisebb összeget szinte nem is lehet megadni. Ennek hatására a napi elérés 10 főre esett vissza, azaz ennyi embernek jelent meg ez a hirdetés. Ez olyan, mintha hibernáltam volna az egészet. Nem volt túl szívderítő látvány, de tudtam, miért csinálom. A karácsonyi ajándékokon túl vagyunk, akinek égette a zsebét az ajándékba kapott pénz, az addigra már régen elköltötte, a hónap hosszú, a fizetés távol van.

Február 5-én a napi hirdetési keretet megemeltem 4000 forintra. Az elérések száma hirtelen megugrott, naponta olyan 80 és 90 fő közé. Ha számolsz, láthatod, hogy igen, ha a napi hirdetési összeget nyolcszorosára növeltem, az elért emberek száma is közel nyolcszorosára nőtt.

Közben -mindenféle követési programok és kódok nélkül is- láttam a vásárlási adatokat is és egyértelműen kijelenthetem, hogy a napi hirdetési összeg emelése több bevételt hozott, mint a napi hirdetési költség. Tehát ez most megérte. Nyilván nézni kell, hogy meddig tart az emelkedés és a bevétel. Amikor visszaesik, akkor át kell gondolni a folytatást.

A poszthoz illesztett kezdőképen egy, a Facebooktól független MailerLite programról kimentett képet látsz. A MailerLite méri a Kapitány voltam című könyvem részletét letöltő oldal adatait. A vízszintes tengely az időt, a napokat mutatja, a függőleges a személyek számát. A kék vonal mutatja, hogy hányan látogattak az oldalra, a zöld pedig azt, hogy hányan töltötték le a könyv részletet, azaz hányan adták meg az e-mail címüket. Nos, elsősorban belőlük lettek, illetve belőlük lehetnek vásárlók.

A poszt kezdő ábrájából egyértelműen látható. hogy amikor kevesebb a hirdetési költség, akkor a Facebook napi átlagban kevesebb embernek mutatja meg a hirdetést. Amikor több a pénz, több az elérés. Ami azonban a legfontosabb, hogy láthatod, ez arányos. Matematikailag is van összefüggés az adatok között. Már pedig az már tudható egy jó ideje, hogy a tények makacs dolgok.

Tudnod kell azt is, mert nagyon fontos, hogy az elért emberek száma önmagában még nem jelent bevételt. Ahhoz az kell, hogy azok az emberek vásároljanak is. Ehhez pedig bizonyosan kell egy olyan hirdetés, ami egy olyan ajánlatot tartalmaz, ami kíváncsivá teszi az embereket. Nálam ez az e-mail cím fejében letölthető könyv részlet. Ha pedig már megadta az e-mail címét, akkor tudok neki vásárlásra ösztönző leveleket küldeni a MailerLite segítségével. Ennek működéséről és a beállításokról most készítek egy oktató anyagot, később majd jelzem, ha elérhető lesz.

Végezetül pár tanulság:

1) Önmagában egy Facebook hirdetés nem oldja meg a problémádat.

2) Ha hirdetni szeretnél a Facebookon, azt vagy bízd szakemberre, vagy jó alaposan készülj fel rá, különben csalódni fogsz.

3) A hirdetésedet tesztelni kell ahhoz, hogy kialakíts egy olyat, ami valóban eredményt hoz. Ehhez pedig mindenképpen idő kell, ezt nem tudod megspórolni.

4) A Facebook hirdetés egy gazdasági tevékenység, ahol a matematikai összefüggések működnek. Több pénzzel több lehetséges vásárlót érhetsz el, ami több bevételt hozhat, de ez függ a célpiacod nagyságától is. Ezért önmagában a több hirdetési pénz nem lesz garancia a több bevételre.

5) Ha neked veszteséges a Facebook hirdetésed, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a Facebook a hibás. Elvégre mindent lehet jobban csinálni.

6) Léteznek olyan további technikai megoldások, amelyek mutatják a hirdetések alapján történt vásárlásokat, a kattintásokat, sőt azt is, hogy melyik vásárló honnan, azaz milyen platformról érkezett. Ez azonban már túl technikai terület, és nem része ennek a posztnak.  

Sok sikert a Facebook hirdetéseidhez!

Vigyázz magadra és a szeretteidre!

 

Üdvözlettel:
Dr. Váczi István

a Kapitány voltam és a Kapitány voltam 2. valamint

A magán könyvkiadás gyakorlati kézikönyve című könyvek írója

Honlap: www.kapitanyvoltam.hu/ és https://www.subscribepage.com/konyvkiadas

Email: kapitanyvoltam@gmail.com

Blog: https://kapitanyvoltam.blog.hu/

Blog: https://magankonyvkiadas.blog.hu/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magankonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr9916422330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

So No 2021.02.11. 13:34:57

Sajat teszteredmenyem.

Google adwords hirdetest vasaroltam a youtube csatornam egyik videojanak (a video nem volt keresheto, igy siman a youtuberol nem jottek nezok!). Az eredmeny 13 ezer megtekintes, atlagosan 2 perces lejatszasi atlaggal. (4 perces videonal ez nem is rossz)

Ugyanilyen osszegert FB hirdetest vettem egy masik videomhoz (hasonlo hossz, nem keresheto stb.). Fontos, hogy a hirdetesben nem lehetett lejatszani a videot, tehat kattintas utan a youtube-ra kerult a nezo.
Az eredmeny. Otezer like a FB. statisztikaban es HAROM!!! megtekintes a youtube-on. Teny, hogy sok ember likeolgat esz nelul, de nem egy belyegkepes hirdetest. De ha meg igy is lenne, akkor is kellene lennie par szazaleknak aki tenyleg megnezi, mielott likeol. Ha csak EGYETLEN szazalek ertelmes ember lenne, akkor is oszzejott volna 50 megtekintes.

Lehet gondolkodni adwords vagy FB.
süti beállítások módosítása